zaterdag 22 maart 2008

Zalig genieten!!

Sinds woensdag is het zalig genieten.
Vrijdag is Siel met papa naar Leuven geweest. Voor 8.30 u moesten ze daar zijn. Ze krijgt een medicament om het immuunsysteem op te krikken. Niet simpel, het is een intraveneus medicament dat loopt over 6 uur. Bij de eerste druppel werd Siel direkt misselijk en braken. Ze heeft van de hele dag niks kunnen eten.
De bedoeling is van 3X per week naar Leuven, maandag, woensdag en vrijdag, te rijden. Het is nog een beetje aftasten hoe en wat er precies gaat gebeuren, bloedcontrole, bijtanken, extra medicatie.....
We weten nog steeds niet of het gewenste resultaat is bereikt met de transplantatie. We hebben zoiets van "Geen nieuws, goed nieuws." We vragen geen uitleg meer, uit angst slecht nieuws te krijgen. Enkel bij slecht nieuws moeten we bij de dokters komen.

Bloedresultaat van de dag.
Hemoglobine: 8.5
Bloedplaatjes: 41000
Witte bloedcellen: 1500
Bloedspiegel cyclo: 146

Bij het thuiskomen was de honger er weer.

Siel doet het prima, ze kan goed eten en daar zijn we blij om. Haar fysiek is nog ver weg, maar dat komt wel terug.

Vandaag is de paashaas geweest. Zo vroeg???
Talle vertrekt straks met school naar Oostenrijk, skiën. Toch samen pasen vieren alvorens ze de reis aanvangt.
Rune is dolblij als de tuin met paaseieren versierd is. Niet meer te houden. De twee grote zussen doen héééél graag mee. Allemaal stralende gezichtjes.
De menu heeft Siel al samengesteld, steengrill.
Gezellig samen rond een mooi versierde paastafel.
ZALIG GENIETEN!!!!!

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag allemaal,

wat tof om toch iets te lezen hier. Bedankt, Martine!!
De algemene toon is positief! Doe zo voort!

Siel,
supercoach papa krikt jouw fysiek wel op! En ik zie hier vandaag al heel de tijd een zonnetje schijnen.
Dat is ook al een opsteker!

Rune, niet te veel snoepen van die lekkere chocolade! Ben je zeker dat je ALLE eitjes gevonden hebt? Toen ik klein was, heb ik met Pasen ooit 's namiddags in de schuur nog een hele hoop kleine eitjes gevonden! En blij dat ik toen was!
Dus... nog maar eens zoeken, want met die boomhut... wie weet waar liggen er nog!

Heel veel groetjes,
juf Gerd

Anoniem zei

Zalig Paasfeest.

Erik, Carina, Koen en Dorien.

Maria M zei

Goed zo,den haas is al geweest,fijn dat hij eerst bij jullie langs komt,en dan bij de rest van de lezers.
Voor Talle veel sneeuwpret gewenst,en Rune kan een beetje met Siel knuffelen,dat is ook gezellig met deze koude dagen.
En niet vergeten naar de tribune te wuiven,want we zijn er nog met heel veel hoor!

Anoniem zei

Het is tof om dit goede nieuws te lezen ...

Jens vraagt of je de paashaas nu naar het Bosend wilt sturen .. hier zitten ze nog ongeduldig te wachten ;-)

Talle, alvast een fijn verlof, aan sneeuw zal het niet ontbreken denk ik ;-)

Siel, Rune, Martine en Dirk .... nog vele momenten van dit zalig genieten!!!

fam Hermans

Anoniem zei

NOG ZALIG GENIETEN SIEL!

Eline

Anoniem zei

Hallo,

Genieten van kleine dingen...Zalig toch!
Fijne Paasdagen aan jullie gewenst !

Hilde J, Boudewijn en Hanne

Anoniem zei

Zalig Paasfeest voor jullie allemaal!!!

Voor Siel, blijven genieten zou ik zeggen

Voor Rune, niet te veel paaseieren hé!!!

Voor Talle, een heel fijne skivakantie!

Voor Dirk en Martine, geniet van jullie fantastische dochters. Je mag trots zijn op je kinderen.

Groetjes Katleen

Anoniem zei

Hey Siel,

Da doe echt deugd hè! Terug gewoon met z'n allen aan tafel te zitten. Wij genieten er nog steeds elke dag van. Ik hoop dat je je niet meer al te ziek voelt bij da 6uurs medicament.

Veel liefs,
Nora, xxx

Anoniem zei

Dag allemaal,
Een zalig pasen geniet er van met jullie allen.
Wij hopen dat je niet te ziek meer bent Siel en gaaat het alle dagen wat beter je doet het goed met heel je familie.Het Reties restaurantje zal vandaag wel langs komen met het paasmenu laat het lekker smaken.
Talle een fijne skivakantie voor jou laat je maar eens gaan maar wel voorzichtig.
Fam.Maes

ann zei

Hoi Allemaal,

Een zalig paasfeest en volop genieten nu maar van dat thuis zijn.
En hopelijk liggen er nog ergens eieren verstopt.

groetjes Ann,Marc,Brett en Luca

Anoniem zei

Voor ons is dit zooo gewoon, zo met z'n allen thuis zijn en genieten van de gewone dingen. Voor jullie is dit nu toch wel hèèl bijzonder !! Genieten, zou ik zeggen !
Mooie paasdagen !

Annemie (van Floor)

Unknown zei

Hey Siel,

EINDELIJK! Wat zal dat deugd doen om thuis te zijn met je gezinnetje. Het zal misschien nog wel een tijdje duren voor we elkaar nog eens zien bij dr. Givron, maar geniet intussen maar ten volle van je familie en je vrienden. We duimen nog altijd op goed nieuws, maar zoals je mama zei, geen nieuws is goed nieuws, dus...!

Dikke knuffel,
Nette en co

Anoniem zei

hallo daar thuis

Ik ben het Talle.
Eerst zal ik al zeggen vooral tegen mama bedoelt ik heb het niet niet te koud!!!
Ik heb vandaag ook mijn eerste les gehad en ik moet zeggen dat verliep toch vlot.IK vind het eten thuis toch iets lekkerder dan hier.
morgen gaan we met de bus naar een plaats waar we dan gaan skien. In de bus heb ik niet veel geslapen ik schat zo een 4 uurs of zo.
Ik ga nu stoppen öaar öorgen stuur ik nog een berichtje.
groetjes Talle.

Anoniem zei

ik weer die toetsen op dat toetsenbord staan hier anders.

Maria M zei

Talle uit de kempen gaan ze je geen eten brengen denk ik he,dus eten wat het potje schaft,is de boodschap.
En luister toch maar naar wat mama zegt,sjaal aan dan maar.
Wat gunnen wij het je ,na wat je voor Siel gedaan hebt!
Groetjes aan allemaal!