vrijdag 15 augustus 2008

Moederdag!

Wie denkt er ooit aan, dat een dag als deze voor vele moeders een pijnlijke dag is?
Vandaag heb ik dat serieus ervaren.
In ons gezin is het niet alleen moederdag maar ook de verjaardag van Talle. De laatste in rij. Moeke, Rune en papa zijn in de maand juli jarig geweest.
Telkens een dag waarop het gemis van Siel weeral extra wordt benadrukt.
Vorig jaar op 15 augustus waren we in Leuven, Siel zat in blok 3. Een zware blok met 14 chemo's op 13 dagen, met een zware infectie als gevolg.
Talle wist vandaag te vertellen dat ze haar vorige verjaardag samen met Siel heeft ingezet. Zij was bij Siel in GHB blijven slapen. Rune, papa en mama in St Pieter, het "luxe hotel".
Siel had een mooi naambord voor Talle gemaakt, het pronkt op Talle haar kamer.
Het plezante aan verjaardagen zijn altijd de feestjes die ermee gepaard gaan. Wat was Siel goed in het mee organiseren. Ook hiervoor missen we haar.
Feesten, kan dit nog ooit??
Het afgelopen jaar hebben we elke verjaardag in GHB "gevierd". Vanaf nu is het zonder Siel. VRESELIJK!!!!

Moederliefde!!
Als opgroeiende, besef je niet goed hoe sterk dat wel is. Tot je zelf moeder wordt. Wat is me dat zeg!!!
De liefde voor mijn kinderen werd geboren op de dag dat ik wist dat ik zwanger was.
Onvoorwaardelijk! De grote met geen enkel meetinstrument te meten.
De liefde voor Siel die blijft, oneindig!!!

Moederdag!!!
De dag waarop ik mijn moeder in de bloemen heb gezet.
Een moeder, 1 uit de duizend of meer.
GROOTmoeder van mijn kinderen.
Ik weet niet of bloemen alleen haar kunnen vertellen hoe dankbaar ik haar ben.
Moeke, ik weet zeker dat Siel je vandaag ook graag in de bloemen had gezet voor ALLES wat je voor haar hebt gedaan.
Dank u moe omdat je mijn moeder bent!!!!
Ik hou van je.

9 opmerkingen:

Unknown zei

Hey Martine,

net zoals aan Ellen heb ik gisteren vaak aan je gedacht! Het zal een moeilijke dag geweest zijn. Moeder zijn is inderdaad zo ongelooflijk, zo onbeschrijflijk als je het zelf niet meemaakt. Siel zou je dubbel en dik in de bloemen hebben gezet, want de steun die jij aan haar het afgelopen jaar hebt gegeven, is pure onvoorwaardelijke liefde. Je bent een mama uit de duizend en daar zullen Talle en Rune ook van overtuigd zijn. Ook al heb je misschien soms het gevoel dat je niet weet in welke richting je moet gaan, je meisjes zullen je wel leiden, alle drie!

dikke knuffel,
Joke en co

Anoniem zei

Dag Martine, Dirk, Talle, Siel* en Rune,

het afgelopen schooljaar hebben we met vallen en opstaan met jullie meegevochten. We deden dit als juffen en meesters, maar ongetwijfeld, soms onbewust, voor een groot deel als moeders en vaders. Het is daarom denk ik dat het contact tussen jullie gezin en ons, leerkrachten, altijd warm, begripvol en emotioneel was.
We waren en zijn tijdens het hele verhaal héél begaan met jullie, en misschien in het bijzonder met jou, Martine.
Maar, jij kon er niet altijd zijn. Jouw en Dirks eerste en beste plaats was bij Siel. Als er dan op school iets gaande was, zagen we jullie moe en va de taak overnemen. Zo kwamen we ze tegen aan de sporthal waar Rune de ziel uit haar lijf liep. In november ploeterde moeder Maria door het zand op het Zilvermeer, want "ons Rune moet sebiet lopen". Zo hebben we ze vaak ontmoet, onopvallend aanwezig, maar stilletjes blij als we ze aanspraken. De bezorgheid voor Siel en voor jou, Martine kwam in enkele zinnen elke keer ter sprake...
En nooit vergat jullie moe ons, de school te bedanken voor alles wat we voor jullie deden.

Martine, neem het van ons aan:
jullie moe is net als jij
een moeder héél apart, een grootmoeder om fier op te zijn!

Liefs,
juf Gerd

Maria M zei

Voor Talle nog een gelukkige verjaardag gewenst!

En voor Martine ,en de moemoe van die lieve Siel,weet dat wij gisteren ook extra aan jullie gedacht hebben.
Misschien heeft Siel hierboven de bloemekes wel buiten gezet ,speciaal voor jullie moeders!!

Anoniem zei

Martine,

Juf Gerd heeft het allemaal zo goed verwoord. Ik wil er enkel aan toevoegen dat ik jou echt bewonder.Ik heb ontzettend veel respect voor jullie hele gezin, dat zoveel warmte uitstraalt, ondanks die allesoverheersende pijn!

Heel veel groetjes en medeleven!
Krista

Anoniem zei

talle we wensen je nog een heel gelukkige verjaardag. Hopelijk heb je een leuke dag gehad.

Groetjes van Chris-Jan Han Elle Bas en Ron xxxxx

marc en linda zei

hey Martine,Dirk,Talle en Rune
vooreerst nen dikke proficiat voor Talle,hopelijk heb je een leuk feestje gehad
Martine ik ken uw moe Maria en ik weet dat zij ook een sterke vrouw is waarvan jij alle goede dingen hebt geerft,zeker weten,samen met de ganse familie staan jullie sterk en steunen mekaar door dik en dun
siel was zo ook zij en samen met haar zussen zijn zij net zo flink en lief en goed zoals jullie
Siel heeft zeker vanuit de sterrenhemel weer een fonkeltje laten zien op deze zo moeilijke moederdag voor jullie
jullie zijn allemaal mensen uit de duizend weet dat maar zekers,doe zo verder en hopelijk komt er ooit wéér een dag dat jullie samen terug genieten van verjaardags-en moederdags-en vaderdagsfeestjes
een zéér gemeende groet en knuffel vanuit Witgoor

Anoniem zei

Lieve Martine,

Siel zal van daarboven uit zeker en vast een bloemenregen hebben gestrooid voor jou, een moeder uit de duizend. Het zal vast een moeilijke dag zijn geweest. Elke avond kijken we hier met ons drietjes even naar de sterren en zoeken we *Siel om haar gedag te zeggen en haar te bedanken voor de kracht die ze ons heeft gegeven doordat ze altijd zo moedig was.

Talle,
jou wil ik nog een gelukkige verjaardag wensen. Ook voor jou zal het niet makkelijk geweest zijn. Jij bent voor je zus een enorme steun geweest en wat je voor haar hebt gedaan, was enorm moedig. Je bent een zus uit duizend.

Dikke knuffels

Anoniem zei

Dag Martine,

Wat een mooie woorden heb jij geschreven over en voor je moeke. Ik herken haar daar helemaal in, gewoon al bij het weten en zien hoe ze jullie het voorbije jaar geholpen en gesteund heeft. Zij is een heel kranige vrouw vind ik! En dan te weten dat ze zelf zo'n ongelooflijk verdriet heeft om het verdriet van jou en jullie gezin en de strijd van Siel die niet beloond werd.
Moederdag... het zal inderdaad voor jou moederdag geweest zijn met een donkere rand, zoals zoveel andere dagen...
Martine, je bent en blijft echter de moeder van Siel en deze taak vat je dieper en intenser op dan elke andere mama doet geloof ik.
Weet dat Siel dat ook weet, ik geloof vast, Siel kennende, dat zij vaak probeert van straaltjes gekleurde sterretjes naar jullie te sturen. Probeer van ze eens te zien, op welke manier dan ook.. Het zal je kracht geven om te zien wat jij als moeder voor al jullie kinderen betekent, en dat is voor elk kind anders, maar voor alle 4 enorm waardevol!

Greet V.

Maria M zei

Voor Talle en Rune,geniet nog even van de laatste vacantie dagen ,want daarna is het weer ,terug naar school he!