maandag 15 december 2008

Dag schat,

Heb je de lichtjes gezien?
Ik heb er een hele rij op de vensterbank gezet en jouw eigen bloemtuinkaars op kop.
Ik was zo blij met de vele reacties en kaarsjes. Maar tegelijk ook triest. Het was voor mij weeral een extra bevestiging dat je echt weg bent.
Toch wil ik iedereen bedanken die me meehelpen van je "levend" te houden. Het bewijs dat je in vele hartjes verder leeft.

Lieve schat,
Ik doe zoveel moeite om je "levend" te houden. Er is geen enkel plaatsje hier in huis waar je niet aanwezig bent. Van op zolder tot in de kelder elke ruimte heeft zijn "Siel-aandenken" gekregen. Of het is een knutselwerkje of een foto, ik wil je overal in huis "tegenkomen".
Je zussen kunnen hier vrolijk rondlopen, ik help je met hier "rond te lopen".
Ook op school volgen ze me daarin. Er hangt een mooie gedenkplaat van je. Je zou ze prachtig gevonden hebben. Mooi en zo Siel, prachtig gewoon.

Wij hebben de kerstboom gezet.
Ik was zo blij dat ik die mocht bovenhalen. Weet je waarom, je vlinders die je vorig jaar in het winkeltje van GHB hebt gekocht, hangen erin te pronken.
Ik zie je nog glunderen!!! Vol trots met je vlinders naar huis en direkt in de kerstboom.
De taak verdeling bij deze klus is heringedeeld. Ik vond jullie onderhandelingen van wie wat mocht doen altijd zo geweldig.
De zussen hebben alle andere versiering een plaatsje gegeven. Ik heb héééél voorzichtig je vlinders een plekje gegeven, bang dat er iets mis zou lopen. Ook je kleine kerstboom van op je GHB-kamertje heeft hier een plekje gekregen. Ik wil al je spullen zo dicht bij me en ze elke dag zien. Zo lijk je toch bij ons te zijn.
Ook je urne heeft een kerstkleedje gekregen. Moeilijk..... je bent zo kwetsbaar daarin. Ik durf je nauwelijks op te tillen. Ik wil je laten rusten.

Toch sta ik weeral voor een dilemma.
Elk jaar trekken wij een naam voor wie we een kadootje moeten kopen. Ook hier mis ik een naam.(weeral!!)
Ik weet nog, vorig jaar had je voke. Je keuze was heel moeilijk voor je en het inkopen doen moest heel snel gaan. We waren zo weinig thuis deze tijd.
Rune had jouw, toen ik je achteraf haar "aankoopverhaal" vertelde was je reuze blij met haar kado. Het was het boek van "Pluk van de petteflet".
Elke dag, als je goed was, mocht ik een verhaaltje voorlezen. Op intensieve maakte ik er ook gretig gebruik van.
We hebben het einde niet gehaald. Het boek ligt nog steeds op je kamer. De bladwijzer op het verhaaltje waar ik, op je laatste avond, gebleven ben. Nu wil ik het einde niet meer kennen. Het is jouw boek met jouw einde.
Sorry Siel, dat ik dat niet heb kunnen afmaken.

Het jaar daarvoor had je mij. We gingen toen samen shoppen. In alle "geheim" kocht je een PRACHT van een horloge van 10€. Die horloge is mij zoveel waard dat ik ze in een kluis wil bewaren.

Oh Siel ik haat de maand december zonder je.
Ik voel je deze dagen zo vaak op mijn schouder. We laten je naam zo vaak klinken hier.
Zit er maar vaak meisje. Laat maar voelen dat je er bent. Voelt goed, al vloeien er tranen.

Dag mijn kerstengel!!!
Ik mis je meid!!!!
Dikke knuffel mama.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Siel,

in de klas waar je vorig jaar "zat", hebben we bij jouw foto een kerstengeltje gezet. Eén met een groen kleedje, blote voetjes met lange tenen en... een stralende glimlach op haar gezicht...
hélemaal Siel.

Dag kerstengel,
juf Gerd

Elly S zei

Dag lieve Siel,

Ga maar vaak bij je mama op de schouder zitten. Zo kan je haar steunen en kan je de mooie vlinders die je vorig jaar uitzocht bewonderen in de kerstboom.

Dag vlindertje...

Maria M zei

Groetjes aan jullie allemaal!

Maria M zei

Groetjes aan jullie allemaal!

marc en linda zei

dag Siel,
heb je al die kaarsjes zien branden,bij ons stond er ook één buiten en binnen branden er elke avond,zo ben je toch steeds een beetje in ons hoofd bij ons,ik kijk buiten ook veel meer naar de sterrenhemel en ik zoek dan een mooi sterretje uit en hoop dat jij het bent die bij je ouders en zussen en familie ook zo straalt als hierboven,laat maar vaak voelen dat je er nog steeds bent ze hebben het nodig zekers in deze maand
JIJ bent hun kerstengeltje nu en de vlinders in de boom zijn een steun voor hen
SIELTJE, jij was een supermeid en JIJ blijft een SUPERMEID maar nu in de sterrenhemel boven
Merci Siel dat we je mochten leren kennen,wij trekken ons op aan jouw

Martine,Dirk,Talle en Rune,
veel sterkte nog in deze zo moeilijke maand we hopen toch dat jullie een beetje kunnen genieten bij de vlinderkerstboom van Siel
Hopelijk hebben de meisjes een goed rapport en genieten ze dan van de vakantie die eraan zit te komen
we denken veel aan jullie
fam.smets

Unknown zei

Zo'n herkenbare gevoelens, zo moeilijk allemaal.
Wees maar zeker dat in deze donkere decemberdagen Siel jullie heel nabij is.
Dikke knuffel, Ellen, Tom, Mats* en Lente

Anoniem zei

Dag mega-Siel,

hoe vond je al die lichtjes afgelopen zondag ? Waren het er veel, jullie hebben ze vast proberen tellen.
Ga maar regelmatig mee op de schouder van je mama, zo kan je een beetje genieten van je vlinders en je kerstboompje.

Dirk, Martine, Talle en Rune
het zal een moeilijke periode zijn zonder Siel. Probeer er samen het beste van te maken, probeer te genieten van de dagen zoals Siel dat kon.
Nog heel veel sterkte in deze moeilijke periode

Nancy

Anoniem zei

Dag Martine,

Ik heb zondag echt naar het moment van 19.00u toegeleefd; de kaarsjes
stonden klaar en als ik ze dan aanstak gingen er zovele verschillende gevoelens door me heen..
Ik heb jou in gedachten vastgenomen en Siel gedag gezegd...

Dag hé

Hilde