donderdag 4 december 2008

Dag Siel

Voor vele kinderen de mooiste en spannendste tijd van het jaar.
De sint!!!!
Dit jaar toch even anders hier. Er gaat 1 briefje en schoentje tekort zijn.
Leeg!!!
De herinneringen naar vorig jaar zijn glashelder.
3 december 2007! Terug in Leuven na een bezoekje aan dr Givron.
Bednet computer op, klasgenootjes mochten een demonstratie van je papegaai mee beleven. Terwijl wij een gesprek met de dokter hadden. Slecht nieuws, 40% slechte cellen toegenomen.

Ik ben benieuwd naar hetgene je dit jaar zou vragen. Jij kon zo'n mooie brieven schrijven en versieren voor Sint en Piet. Jij wist altijd zo goed wat je wou.
Dit jaar is de brief van Rune heel lang. Je zou er boos om geworden zijn en zeggen van: " Rune, zie dat de andere kinderen ook nog iets kunnen vragen hé." Elke dag is er wel iets anders dat er bij komt of wegvalt. Ik denk dat Rune je nodig heeft om te beslissen. Wel of geen pop, welk spel,.... moeilijke keuzes. Het laatste jaar dat de Sint echt komt, de onthulling van het geheim is nader. Jij kon zo goed meespelen en het allemaal nog echter maken.

Talle is begonnen met haar examen. Help haar waar je kan. Met jouw talenknobbel zal het haar zeker lukken.

Dit en volgend weekend staat er nog iets "Siel's" op het programma.
Suzy en tante Lea geven een tentoonstelling.
Suzy met hoeden en hoedjes, je weet wel je lekkere warme lievelingshoedjes. (zie foto)
Hoofddeksels met een kunstzinnige uitstraling, de moeite.
Jij zou er rondlopen, dienst doende als mannequin. Echt Siel!! HET meisje van de 3 zussen.
Tante Lea met sculpturen en beeldhouwwerken. Zij is bezig met een ontwerp om je urne op te vrolijken, iets "Siel's". Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Ik hoop dat je op mijn schouder meegaat en kan genieten van alle kunstwerken. Ik ga er vast en zeker naartoe.
Op zaterdag en zondag van 13.00u tot 18.00u op 6-7 en 13-14 december.
Kruisberg 94, Dessel.

Liefste Siel,
Ik probeer terug te doen zoals ik altijd deed. Met jouw op mijn schouder. Het gaat niet alle dagen even gemakkelijk. Ik voel je vaak héél intens aanwezig. Blijf er zitten en laat me maar vaak voelen dat je er bent. Het geeft me kracht om door te gaan. Jij zou niet anders willen dan dat we er het beste van maken. Alle kansen grijpen om het te maken.
Doe iets met je leven, haal eruit wat erin zit. Het zou je lijfspreuk kunnen zijn.

Dag raspaardje, het beste uit de stal!!!
Liefs mama.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een lieve mama
maar ze kan helaas niet bij me zijn
ze moest zonder mij weer verder
en dat doet haar toch zo'n pijn

mijn mama is zo flink
dat is wat men zegt
maar ik kan haar horen huilen
's avonds stilletjes in bed

ik zie hoe ze 's nachts wakker ligt
en zachtjes pak ik haar hand
ze weet niet dat ik bij haar ben
maar we hebben een sterke band

over haar schouder kijk ik mee
ik deel in haar vreugde en pijn
en ik wil het allerliefste
dat ze weer gelukkig kan zijn

ik zal haar nooit verlaten
ik blijf altijd dicht bij haar
ik zal over haar waken
wij horen bij elkaar...

Siel*

Anoniem zei

Ik mis je ook Siel,
Het komt zo inneens dat ik zo veel leuke herrinneringen heb e n zo plots voel ik me raar ik voel me goed en slecht tegelijkertijd.
dan denk ik aan je Siel.
Ik zit nu 3 maanden in het middelbaar en mijn Klasgenoten steunen mij keer op keer weer.
Mijn vriendin haar opa is onlangs ook overleden aan kanker. Zij weet wat missen is We steunen elkaar door en door.

Xje voor Siel en Xje voor familie en vrienden van
Emma

Anoniem zei

Bedankt voor je reactie, Siel*!
Hier zal je mama heel blij mee zijn! Een heel mooi sinterklaasgeschenk!
Blijf maar op haar schouder zitten!
Jij kunt haar de kracht geven om verder te gaan...
Wij zullen je nooit vergeten!
Liefs
ELS

Anoniem zei

WAAAUW
Wat heb je dat mooi gezegd Siel*!!
Ik wou dat ik ook zo mooi kon dichten.

De Kruisberg is niet zo ver van bij ons, ik ga zeker een bezoekje brengen. Want als jouw tante Lea even creatief is als jij dan moet dat zeker de moeite waard zijn!

Ann

Anoniem zei

Lieve Siel,

De avond voor mijn derde verjaardag ben ik wel 3 keer wakker geworden en riepp ik op mijn mama. Ik zag steeds maar een kindje op mijn kamer. Ik denk dat jij het was, die mij als allereerste een gelukkige verjaardag kwam wensen...

liefs,
Nora xxx

Anoniem zei

Lieve Siel,

De avond voor mijn derde verjaardag ben ik wel 3 keer wakker geworden en riepp ik op mijn mama. Ik zag steeds maar een kindje op mijn kamer. Ik denk dat jij het was, die mij als allereerste een gelukkige verjaardag kwam wensen...

liefs,
Nora xxx

Anoniem zei

Lieve Siel,
Je mama zegt het zo mooi: de spannendste tijd van het jaar...
Dit is zeker ook nog voor jou, je zit bij heel veel mensen in hun hartjes, ook in dat van mij! Dus speel morgen gerust even mee als je wil!

Knuffel
Amelieke xxx

Anoniem zei

Lieve Siel,

vandaag brandt het kaarsje voor jou al.
Het is onze manier om jou te laten meegenieten van Sinterklaas.
Ik ga nooit meer met je mama kunnen wandelen...
Kato heeft net besloten om voortaan àààààltijd monopoly te spelen en ik moet ààààààltijd meedoen.
Volgens mij zou jij de beste bankier geweest zijn en zou jij mijn taak graag overnemen.

Martine en Dirk,
Siel kijkt met een goedkeurend oog toe op deze dag.
Geniet ervan samen met Talle en Rune!

Liefs,
juf Gerd

Anoniem zei

Siel* wat heb je dat mooi gezegd. Je mama zal op één of andere manier toch wel merken dat je bij haar bent, op welke manier dan ook. Ze heeft het moeilijk maar dan kan je ook vaststellen dat ze het zo goed mogelijk probeert te doen, met vallen en opstaan, samen met je papa, Talle en Rune.

Martine en Dirk, probeer samen met Talle en Rune toch te genieten van deze dag, Siel kijkt mee om jullie te steunen.

Maria M zei

Blijf maar op haar schouder,dat geeft kracht,en warmte aan haar moederhart.
DAG LIEVE SIEL