dinsdag 1 september 2009

Naar het middelbaar!!

Aan alle leeftijdsgenootjes van Siel!
Veel plezier op je eerste schooldag.

Groetjes Martine en co.


Dag Sieltje,
Onze dag is begonnen met Milk Ink op de radio. Je was tastbaar aanwezig deze morgen.
Zo van "Komaan, hup, hup naar school. Ik mag wel naar het 1ste middelbaar hé."
Jij bent in elk geval bij Talle op haar schouder meegefietst.
Het eerste wat Talle deze morgen zei."Nu had ik graag samen met Siel naar school gefietst mama." "Het zal heel raar voor me zijn, de vriendinnetjes van Siel zien rondlopen op onze school."
Rune gaat naar het vierde leerjaar, het leerjaar waarin jij ziek werd.
Zo'n dagen als vandaag is de harde realiteit nog harder, je gemis nog groter dan groot.
Je bent zo bijzonder!!!

Liefs mama

17 opmerkingen:

Elly S zei

Een dikke knuffel voor jullie allemaal

Anoniem zei

Dag lieve Siel,

Ik heb vandaag je klasgenoten
een kaartje gestuurd.
Ik wens ze graag
geluk in hun nieuwe school.
Ik gaf hen nog een beetje
"goede raad"...
dat ze hard moeten werken
aan hun leerstof,
maar ook aan hun vriendschap.

Ik denk wel dat ze het
begrepen hebben.
Van jou, door jou
hebben we geleerd
hoe belangrijk het is
om èchte vrienden te hebben.

De meesten zullen wel hard werken,
dat geloof ik vast.

Maar jij...
krijgt niet dezelfde kansen...
en dat doet me erg veel pijn.

Maar werken doe je eens te meer
zoals je altijd deed.
Dat doorzettigsvermogen
dat je toonde
herinneren je vrienden zich,
gisteren, maar zeker deze dagen.


Lieve Siel,
jij blijft
jij blijft voor ons een voorbeeld


Martine, Dirk, Talle en Rune,

alle sterkte bij dit intense begin van het nieuwe schooljaar.

Liefs,
juf Gerd

Maria M zei

Voor Talle en Rune,
Dat ze een aangenaam jaar mogen beleven,met hun vriendjes allemaal,want dat is zo belangrijk.

Groetjes voor jullie allemaal!

Anoniem zei

We zijn jullie niet vergeten.
Veel sterkte.

Talle en Rune,

veel geluk in het nieuwe schooljaar.

Ann

Anoniem zei

Hallo iedereen,

Het was voor ons vandaag al een zeer moeilijke dag, wat moet het dan voor jullie zijn vandaag...
Zelfs ik heb hier geen woorden voor...
Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte toewensen in deze weeral moeilijke dagen.
Dikke knuffel van ons allen!
Dieter, Eline, Jens, Merel, Patrick en Katleen

Juf Magda zei

Deze morgen zag ik hoe Rune vol verwachtingen naar het vierde leerjaar toekwam.

En ik zag jou, Siel!
Ik zag je weer in de bank zitten.
Ik zag je weer werken, lezen, tekenen, knutselen, rekenen, opletten, lachen, genieten,.....
Ik zag je weer.

Een glimlach, een traan,....
Herinneringen aan jou raak ik gelukkig niet kwijt, Siel.
Ze blijven altijd.

Liefs,
Juf Magda

Anoniem zei

Hallo Martine en co,

Vandaag was het de eerste schooldag! Maar ook voor Siel zal er iets nieuws beginnen! Ze gaat daar misschien ook naar school, om ballonnen te leren plooien! Om wolken te brouwelen! Om de sneeuw wit te laten zijn!
Zij leert daar ook alles wat wij hier leren, maar dan op haar stijl en haar omgeving.
Zij vliegt elke dag met een groene ballonfiets naar de school gemaakt van wolken. Ze woont in een sterrenhuisje van één ster, samen met haar broer Seppe. Ze eet lekkere maankoekjes. En ze gaat elke dag de wolkenkoe melken! Ze leert daar vast nieuwe kinderen op school kennen! Zoals wij ook. Ze leert er nieuwe dingen, die ze nog niet kon. Ze doet en leeft aneders. Ze woont hier ver vandaan!
MAAR SIEL BLIJFT SIEL, HOE VERWEG ZE OOK MAG ZIJN! ZIJ BLIJFT ALTIJD DIE TOFFE MEID DIE IK HEB GEKEND! MET HAAR LACHGEZICHTJE EN HAAR KWALITEITEN! DAT MOET JE GOED ONTHOUDEN!

Dag Siel,
Misschien zit jij ook wel in de bus waar ik mee naar school rijdt!
Helemaal ergens vanachteren, waar ik je niet zie. Misschien zit je wel in mijn boekentas verstopt, in een klein hoekje waar ik nooit kom. Misschien zit jij wel in mijn klas, maar niet dicht bij mij. Misschien ...!
Maar zeker is: jij bent altijd bij mij, ookal zie, hoor of voel ik je niet! Toch zwerm je altijd eens rond mij! En als dat niet is, ben je toch altijd in mijn hartje, voor altijd!

Vele groetjes
Eline V.G.

Anoniem zei

Deze morgen vertrokken hier 2 zussen blijgezind naar school. De ene zoals Talle, al naar het 3de middelbaar. De andere zoals Siel* naar het 1ste middelbaar.

Weet, Dirk en Martine, dat deze meisjes Siel meenemen op hun tocht door het middelbaar. Zij hebben Siel vandaag gemist.
Ze fietsten met hun negenen, dat hadden er 10 moeten zijn!

Elke dag denken wij nog aan jullie.

Dikke knuffel,
Kaat, Sien, Eric en Elly

Anoniem zei

Dag Martine,Dirk, Talle en Rune,

Voor elk gezin met schoolgaande kinderen zou 1 september een blije, gezond spannende dag moeten zijn.. Een dag waarop weer vele (goede) voornemens gemaakt worden voor het nieuwe schooljaar.

Siel zou zeker goede voornemens gemaakt hebben. En niet zomaar gemaakt.. ze zou ze ook volbrengen, elke dag opnieuw!

Mijn gedachten gingen vandaag meermaals naar Talle. Wat zou het fijn geweest zijn haar zusje op haar school te ontvangen en wegwijs te maken.. Je moet niet raden waarover de gesprekken 's avonds aan tafel zouden gaan... Die van Nederlands dit, dieje van Wiskunde... Ze zouden elkaar begrijpen, raad geven, nog meer naar elkaar toegroeien.. Maar dit gewone gezinsgeluk mag voor jullie niet zijn..
Toch ben ik ook blij als ik lees dat Siel vanmorgen tastbaar aanwezig was... Daar ben ik ook echt van overtuigd!
Dus Talle, op één of andere manier rijdt Siel vast met je mee de schoolpoort van de Rozenberg binnen! Glimlach morgen maar naar haar als je die poort binnenrijdt...

Greet V.

Anoniem zei

Jullie zijn nog vaak in onze gedachten.
Duizenden zoentjes van ons allemaal !
An, Alain, Brent, Britt & Bram

Anoniem zei

Ook hier wordt aan jullie gedacht. Het zal een intense dag zijn geweest daar voor jullie, met en toch weer zonder Siel*

Talle, ik ben er zeker van dat Siel* ergens daar op school is, ook al zie je haar niet, ze zal je doorheen dat middelbaar loodsen op haar manier.

Rune, je grote zus zal over je schouder meekijken in het vierde leerjaar. Ze zal je helpen als het wat minder gaat, ook al zie of hoor je haar niet.

Dirk en Martine, heel veel sterkte bij deze toch weer moeilijke periode.

En al die vriendinnetjes van Siel*, studeer zoals Siel* het zou gedaan hebben, zoals ze het zou gewild hebben en ik ben er zeker van dat jullie er komen. Met het doorzettingsvermogen, de moed en de kracht die Siel* jullie heeft bijgebracht, moet dat gewoon lukken. Heel veel succes allemaal

Anoniem zei

Dag lieve Siel,

Een dikke knuffel van mij.
Ik denk nog vaak aan je.

Maria M zei

Hopelijk gaat het goed met Rune en Talle in het nieuwe schooljaar.

Groetjes ook aan je pa,en een goed herstel gewenst.

Aline-Janik-Karlijn zei

Hoi Siel,
ik denk dat je in veel scholen tegelijkertijd mee gestart bent hoor. Al je maatjes zullen wel een stukje Siel meegenomen hebben naar hun eerste nieuwe GROTE school.
Ik heb mijn kamer ook ingericht en heb op mijn magneetbord een grote foto van jou gehangen zo zit je ook voor een deel in Hoogstraten bij mij op internaat, zo heb ik toch een leuk maatje op mijn kamer.
groetjes
Aline Swerts

Maria M zei

Groetjes voor de zusjes!!

Anoniem zei

Dag lieve Siel

Ik ben 2 weken geleden naar een concert van Milk Inc geweest en toen heb ik voortdurend aan je moeten denken,omdat ik weet hoeveel je van die muziek hield..
Vooral bij het liedje Walk on water dacht ik:" Ik hoop nu dat Siel hoog daar boven dit liedje ook kan horen! Dat ze mee geniet van de sfeer hier en dat ze weet dat elke keer als ik dit hoor aan haar denk! En dat ik haar nooit van men leve zal vergeten!

Ik mis je lieve meid

Groetjes Lindsey x

Anoniem zei

Ik mis Siel.